note

To practice English and record

旅 Journey

f:id:kuro-pug-cute:20150903183756j:plain


去年、人生のレールを少し外れて、旅をしてみました。

Last year, I came off the rail of my life and did a journey.


f:id:kuro-pug-cute:20150903184126j:plain


旅の中で、人生の夢がひとつ叶いました。

During the journey, one of my dreams came true.


自分と違う国の違う文化の人たちの生活を見て、友達になること。

That was to see how people from other countries and who have other culture live and to be friends with them.


f:id:kuro-pug-cute:20150903184655j:plain


なんだそんなことか、と思われるかもしれないけど、小さい頃から他の国に興味のあった私には大きなことでした。

Maybe you think it's a small dream, but for me it was a big dream because I had been curious about other countries since I was a child.


それでわかったことは、当たり前だけど、どの国の人も同じ人間で、大して変わりはないということ。

What I found is, what to be expected, anyone from any country is just a human as we are.


皆同じように将来に不安を持ったり、旅を楽しんだり、大切に思ってる何かがあったり。

Everyone feel being uneasy to their life, enjoy their journey and think something important.


そんなに思慮の深くない私は、実感しないと本当には理解出来ない事だったかなと思います。

I'm not so wise so I can really understand this fact because I feel and touch.


ちょっとだけ世界が広くなって

My world became a little wider and deeper,


旅はしてみるものだなと

I feel that was a good decision.


f:id:kuro-pug-cute:20150903191817j:plain


こんな世の中だからこそ、この発見を忘れないでいよう!

I won't forget this discovery in such a world!



そして日本でこんな子どもな私に愛想を尽かさないでいてくれた人たちの事を、もっともっと大切にしたいとおもいました。

And I think I want to think people in Japan, who didn't be disgusted with such a childish one, like my treasure more and more.


f:id:kuro-pug-cute:20150903192450j:plain



Remove all ads